Kan u ons uw bedrijf voorstellen en ons vertellen wat het zo bijzonder maakt?
Bij Pleisterwerken Van Geert hanteren we drie belangrijke principes: een piekfijne organisatie, een voorbeeldige structuur en betrouwbaar personeel. De wensen en verwachtingen van onze klanten begrijpen, rekening houden met de beperkingen en contact houden tijdens alle fasen van het werk zijn onze belangrijkste criteria!
Ons bedrijf is vooral actief op de particuliere markt. Daarom willen we focussen op projecten die voornamelijk in onze regio liggen. We zijn gevestigd in Wetteren en we gaan op verplaatsing naar Mechelen, Dilbeek, Aalter… we hebben zelfs enkele projecten in Brussel en aan de Belgische kust.
Hoe is uw bedrijf gestructureerd?
We zijn georganiseerd in drie teams: 6 personen voor binnenwerk, 3 voor buitenwerk en 2 personen voor interventies. We werken ook samen met externe bedrijven zoals MiXem Light, dat gespecialiseerd is in badkamerrenovaties. Voor deze samenwerkingsprojecten blijf ik de contactpersoon voor de klant, wat de organisatie vergemakkelijkt.

Hoe is uw dagelijks leven georgani-seerd en hoe ziet u Pleisterwerken Van Geert over enkele jaren?
Om onze opdrachten zo efficiënt mogelijk uit te voeren, proberen we onze organisatie zo goed mogelijk te structureren. In de administratie en de planning wordt rekening gehouden met de wensen van het personeel. Door deze voorbereiding kunnen de medewerkers kwaliteitswerk leveren, blijven voldoen aan de esthetische, architecturale en technische eisen van de klanten en goede contacten met hen onderhouden. Omwille van deze strikte organisatie wil ik – in dit stadium – geen grotere structuur uitbouwen.

Heeft u voorbeelden van projecten waar u aan bepaalde esthetische eisen moest voldoen?
Voor een herenhuis in Gent werd er van ons veel ambachtelijk en artistiek werk gevraagd! Plafonds van 4 tot 5 meter hoog, oude lijsten die moest worden gerenoveerd, een trap met kromme muren en pleisterwerk op ovale structuren vormden een mooie uitdaging die we met succes hebben getrotseerd! Esthetiek en techniek vergen nauwkeurig werk dat wij kunnen bieden.
Moet u zich als stukadoor specialiseren of generalist blijven?
Sommige bedrijven zijn gespecialiseerd in badkamers of vloeren. Persoonlijk focus ik me op pleisterwerk en geef ik de voorkeur aan traditioneel werk. Dat is de grote kracht van ons bedrijf. Wij kunnen een oplossing bieden voor alle «speciale» aanvragen voor pleisterwerk, zowel qua technische als qua artistieke vaardigheden. We verwijzen onze klanten door naar andere bedrijven voor andere soorten werk dat buiten onze expertise valt.
Wat is uw werktempo?
Wij beheren ongeveer 12 projecten per maand, wat toch neerkomt op 154 projecten per jaar!
Het weer heeft geen enkele invloed op het tijdsschema van onze opdrachten, behalve misschien als het erg hard vriest… Maar over het algemeen slagen we erin om onze plan-ning te respecteren door rekening te houden met deze mogelijke onge-makken.
Hoe positioneert u zich ten-opzichte van de concurrentie?
Een goede zichtbaarheid is uitermate belangrijk. Een goed logo, een onbe-rispelijke kwaliteit en goede menselijke contacten lijken mij cruciaal om jezelf op de markt te positioneren. Momenteel zijn de concurrenten jongere bedrijven. Ons voordeel is dat we terug kunnen vallen op onze ervaring en bekendheid. In mijn begin-dagen had ik alleen een emmer en een mixer. Ik ben fier op wat ik van-daag heb bereikt!


De relatie met de klant is erg belang-rijk voor u. Hoe zit het met de relatie met Knauf?
Mijn eerste werkgever werkte al met producten van Knauf… ik ben het dus meer dan gewoon! Guido Denivel, vertegenwoordiger van Knauf, die ik in het begin van mijn carrière heb ontmoet, kon steeds een antwoord geven op mijn vragen en tegemoet komen aan de technische en esthetische eisen waaraan we vaak moeten vol-doen. Voor mij is het pleisterwerk 100% Knauf!

Wat is voor het topproduct van Knauf?
Al onze producten komen van Knauf. Ze voldoen allemaal aan onze verwachtingen en die van onze klanten. Ik kan uiteraard de traditionele MP 75 vermelden !Maar ook de Stuc platen, Betokontakt, de profielen… De producten van Knauf voldoen aan alle specifieke eisen. Diamond Board is bijvoorbeeld een uitstekend product dat kan worden aangepast aan de beperkingen van bepaalde ruimtes zoals garages of trappenhuizen.
De producten van Knauf slaan perfect aan bij onze klanten dankzij hun zichtbaarheid en het belangrijk werk van de marketingteams. Ze zijn bekend en erkend in België, zodat de klant zeker is dat hij kwaliteitsmateriaal krijgt. Er moet alleen nog mee gewerkt worden…

Bent vanuit uw expertise geneigd om de nieuwe innoverende producten van Knauf te gebruiken, zoals de nieuwe SILKO 36 pleister?
Ik heb de SILKO 36 -opleiding kunnen volgen en zodra ik de kans om het te gebruiken voor een project, zal ik dat graag doen… met de hulp van Guido Denivel!
Uw bedrijf is een familiebedrijf. Probeert u de liefde voor gips door te geven aan uw kinderen?
Wanneer we ergens rondwandelen, zijn mijn kinderen al heel trots als ze met hun vinger naar de publiciteit over “het bedrijf van papa” wijzen. Ik hoop dat de opvolging verzekerd wordt… het ziet er goed uit!